Welcome to Ronald Jack's blog.. :)
" RJ's Blog": Berhenti Berharap & Dan

Saturday, December 24, 2011

Berhenti Berharap & Dan

Berhenti Berharap


Aku tak percaya lagi
Dengan apa yang kau beri
Aku terdampar di sini
Tersudut menunggu mati
Aku tak percaya lagi
Akan guna matahri
Yang dulu mampu terangi
Sudut gelap hati ini


Aku berhenti berharap
Dan menunggu datang gelap
Sampai nanti suatu saat
Tak ada cinta ku dapat
Kenapa ada derita
Bila bahagia tercipta
Kenapa ada sang hitam
Bila putih menyenangkan


Aku pulang
Tanpa dendam
Ku terima kekalahanku
Aku pulang
Tanpa dendam
Ku salutkan kemenanganku


Kau ajarkan aku bahagia
Kau ajarkan aku derita
Kau tunjukkan aku bahagia
Kau tunjukkan aku derita
Kau berikan aku bahagia
Kau berikan aku derita



Aku pulang
Tanpa dendam
Ku terima kekalahanku


Rebahkan tangguhmu
Lepaskan perlahan
Kau akan mengerti
Semua


Aku berhenti berharap
Dan menunggu datang gelap
Sampai nati suatu saat
Tak ada cinta ku dapat


Dan


Dan
Bila esok datang kembali
Seperti sedia kala
Dimana kau bisa bercanda


Dan
Perlahan kau pun
Lupakan aku mimpi burukmu
Dimana telah ku tancapkan duri tajam
Kau pun menangis menangis sedih
Maafkan aku


Dan
Bukan maksudku
Bukan inginku melukaimu
Sedarkah kau di sini ku pun terluka
Melupakan mu menepikanmu
Maafkan aku


Lupakanlah saja diriku
Bila itu bisa membuatmu
Kembali bersinar
Dan berpijar seperti dulu kala
Caci maki saja diriku
Bila itu bisa membuatmu
Kembali bersinar
Dan berpijar seperti dulu kala


notes: akhirnya, saya lepaskan juga awak kan. huwm. :) macam tak percaya. saya kehilangan ramai orang yang saya sayang tahun ni. tujuan saya post blog ini bukan nak buat awak rasa bersalah or buat awak kasihan pada saya. saya cuma nak luahkan perasaan saya. entah macam mana, malam yang sejuk ni, saya teringat awak, kenangan saya dgn awak & pengakuan awak malam kelmarin. :) akhirnya, awak mengaku yang saya dah kehilangan awak & hati awak dah dimiliki oleh orang lain. :) takpe. saya faham. & saya tak kisah. saya lah punca semua ini terjadi. saya terlalu menyayangi awak, terlalu cintakan awak sehingga saya kehilangan awak. saya terlalu takut kehilangan awak sehingga saya memang kehilangan awak. kadang saya tak tahu apa yang saya tengah rasa sekarang. sedih kew kecewa kew terkilan kew ape kew. saya pun tak tahu. tapi gembira itu mustahil. hati saya kosong. mungkin inilah perasaan yang awak rasa dulu, hati kosong, macam awak selalu cakap dulu. sekarang saya dah rasa. saya dah tak rasa apa2. saya tak sedih, saya tak marah, tak kecewa. tapi saya ada rasa sumtink yang saya sendiri tak tahu nak sifatkan nya sebagai apa. :) saya harap, dia akan jaga awak sebaik mungkin. saya lihat, dia lebih hebat dari saya. dia comel, handsome, mampu buat awak tersenyum, mampu redakan kemarahan awak. tidak seperti saya, saya lebih suka ikut cakap awak dari buatkan awak ikut cakap saya. dia hebat. dia ada segalanya awak. awak tak rugi jika memiliki dia. tentang cinta 3 segi tu, saya tak akan campur apa apa, awak jangan risau. apa saja keputusan awak, saya terima. terpulanglah kepada awak, dia & dia ntok membuat keputusan. saya dah pun terkeluar dari kumpulan kamu semua. lepas ni, saya akan cari kehidupan yang baru. saya harap awk ingat saya sampai bila2 ya. nanti kahwin, jgn lupa jemput. saya nak sgt datang ke kenduri kahwin orang2 kesayangan saya. :) saya suka bila awak pakai baju warna kesukaan saya! :)



No comments:

Post a Comment