Welcome to Ronald Jack's blog.. :)
" RJ's Blog"

Monday, November 7, 2011

Ella Sepi Sekuntum Mawar Merah
Berulang kali kumencuba
Memujuk hati
Lupakan semua
Kenangan

Namun mimpi bertemu lagi
Di saat engkau
Tiada di sisi...

Ku berpegang pada janji
Tercipta antara kita dulu

Hilangmu tiada berganti
Biarlah begini

Ku belayar di lautan
Tidak bertepian
Sesekali disedarkan
Ombak yang mendatang
Aku seperti hilang
Punca arah dan tujuan

Aku puisikan namamu
Bersama rindu
Di dalam sendu



Sebab & reason aku letak lagu nih sebagai post kali ini:

1stly, lagu nih sebenar nya aku nak tujukan pada someone special yang pernah menjadi penyeri hidup aku dulu. tapi kini, dia sudah berbahagia bersama pilihan hatinya. tak ape lah. aku sudah terima kenyataan yang aku memang sudah kehilangan dia. apa boleh buat, silap aku sendiri yang membuatkan dye pergi dari hidup aku. aku fikir, apa yang aku buat, adalah cara yang betul untuk aku mendewasakan diri aku. tapi, aku terlupa akan ada yang terluka. huwm. tapi sayang, aku lupa nak bagitahu dia sesuatu, yang sebenarnya, bnyak nama yang aku bagitahu dia tuh adalah dusta. sengaja nak bagi dye jeles. coz aku suka pmpn yg aq syg tuh jeles, aq trase d syangi..ha3! bodoh! now, aku dah terima balasan nya. pada mula nya, aku tidak dapat terima kenyataan yang aku dah hilang dye, sudah masuk kali ke berapa. tapi kali ini, aku rasa macam aku mmg tak ada harapan nak dapatkan dia balik. dan setelah aku berfikir dgn matang, waras dan penuh kedewasaan, aku fikir, jika sudah tiada jodoh, aku lakukan apa pun, keputusan nya tetap sama. maka, aku redha jew dgn apa yg berlaku. mungkin pertemuan kami dulu hanyalah memori singkat untuk kami berdua tersenyum bila terkenangkan nya. namun, kini, segala yg berlaku dulu, tak akan berulang lagi. & aku tak mahu hilang dye terus. dan seorg yg matang, tidak perlu bermusuhan dgn perempuan jika sudah kehilangan nya. takdir yang menentukan nya. bukan salah siapa2 pun. aku ulang sekali lagi ayat ini, " Sayang tidak semestinya Memiliki ". so, jika aku jadi kawan dia, dan melihat dia gembira dgn pilihan dia sendiri, sudah cukup untuk membuat aku bahagia. " Sayang seseorang itu termasuk dengan korbankan apa saja termasuk perasaan kita terhadap dia jika dia memilih yang lain sbgai teman hidup berbanding sayang dengan menyeksa dia menjadi milik kita yang dia tak ada hati pada kita, sayang yang pertama lebih bahagia walaupun kita yang terseksa." aku tak nak berucap panjang. kepada Nooraniza, saya harap awak akan baca post saya kali ini. kerana post ini untuk awak. saya harap, awak gembira dengan pasangan awak. & jangan buang saya ya. walaupun tidak dapat menjalinkan hubungan sebagai teman, saya masih mahu menjalinkan hubungan persahabatan dgn awk. supaya awk akan terus ada d mata saya. saya tak kan ganggu hubungan awak kali ini. setia lah pada dia. jangan jadi seperti saya ini. & saya berharap, hubungan awak dengan dia sehingga ke jinjang pelamin. saya teringin nak makan nasi diesel awak. :) & semoga dapat anak2 yang baik. pelan rumah yg saya ingin ciptakan untuk awak dah terhapus. sory~ :( saya dah bakar masa saya marah sgt dengan awk. saya tak tahu sama ada ada copy or sye masih boleh lukis lagi. coz awk ta dpat tgk lg pelan tuh. itu saja yang saya nak cakap. awak lah org paling saya sayang sehingga muncul seorang wanita yang bersedia menjadi isteri saya kelak. jangan lupakan kenangan kita kerana saya sering terpandang2 kenangan tuh. jangan lupakan gabungan nombor yang awak ciptakan ntok saya dulu yang kini menjadi nombor bermakna dan kesukaan saya sekarang. gabungan nombor tuh ada pada gambar kita ini. rindu kamu!
note: saya yakin kenapa awak tahu maksud tulisan berwarna & saya yakin awak juga tahu warna kesukaan saya.

No comments:

Post a Comment