Welcome to Ronald Jack's blog.. :)
" RJ's Blog": Dua Ribu Sebelas.

Wednesday, January 5, 2011

Dua Ribu Sebelas.

sudah pun masuk tahun 2011. macam tak percaya jew. huwm. aku pun tak tahu apa azam aku tahun nih. macam tak ada azam jew. ha3. aku tak tahu nak buat apa tahun nih. tak ada perancangan. duduk rumah jew sekarang. kerja part time sementara tunggu result SPM. huwm. aku malas betul nak ambil result SPM tuh nanti. menakutkan jew. huwm. kawan2 aku pulak, semua dah lesap. ade pergi kerja, ada yang sudah menumpukan perhatian kepada bini mereka(entah kekal kew tidak), ada yang tolong parent kerja, ada yang pergi melancong(member aku g korea.tak agak2 nak melancong), ada yang menumpukan sepenuh perhatian kepada kerjaya 'mat rempit(rosak kawan aku sorang nih)& ada yang aku sendiri tak tahu apa jadi kat dia. hidup ka mati ka. lantak arh. sape suruh tak contact aku. aku? duduk rumah. online. main gitar. main keyboard. tuh jew lah yang aku buat tiap2 hari. sangat2 membosankan. keluar rumah lagi bosan. kawan semua dah tak ada. baru-baru nih pon ktorang dapat berkumpul sekejap. selama 2 hari 1 malam. kami berkampung.eh. ber'camping' di tepi pantai.(tak tahu nak camping kat mana,bajet pon tak cukup). besh r jugak. tuh pun antara aktiviti group aku sekarang. Ahli-ahli Majlis Tertinggi. hu3. gempak ta nama group aku. itu jew lah kenangan yang ada sekarang nih. semua sekali berkumpul. lepas nih, tak tahu lah. kalau berkumpul, mungkin ada kurang seorang. mungkin 2 orang. mungkin ramai lagi. so, aku pun tak tahu nak kata apa pagi2 buta nih. cuma aku rindu kan masa zaman persekolahan aku. tadi masa aku hantar adik aku g sekolah, nampak budak2 sekolah lama aku pergi sekolah, rasa macam nak join balik jew. tapi kang tak pasal2, kena halau. ha3. dulu pergi sekolah sama2. masuk lambat. lepak sebentar di port. tunggu member,baru pergi sekolah. kitorang salu lambat pasal kawan aku sorang nih. bertuah punya budak. aiman zakwan nama dia. kalau menunggu dia, makan,berak,tengok tv,tidur pun sempat. kalau janji jumpa pukul 8, jangan risau pukul 9 lebih dia sampai. alasan tak munasabah yang dia pakai. tidur, makan, terlupa. apelah. nasib baik member. dah 5 tahun aku nasihatkan dia pasal tabiat nak mampus tuh. camtuu gak perangainya. tak pernah berubah.huwm. biarlah. buruk2 pun, member aku gak. sambung balik hal sekolah. then, datang. terus lepak mana2. salu nya garaj motor. coz lepas parking, aku duty kat situ. aku nih pengawas. hak3. teruknya aku. pengawas,datang lambat. so, aku tak masuk perhimpunan. dok jew lar kat garaj sampai budak masuk kelas. then, masuk kelas. g bilik guru. bergurau senda sama cikgu sambil tolong dia bawak buku. then, study lah. SPM ma! rehat, pergi kantin, lepak tempat biasa. aku dan kawan2 aku old skool. kitorang bawak bekal. gempak tak. dah form 5 bawak bekal. ah. aku punya suka arh. aku yang bawak, aku yyang nak makan. peduli apa aku orang lain. tapi nih cerita lagi pasal aiman. nak kata dia gemuk, tak pun. dah bawak bekal, beli lagi katt kantin. nak masuk kelas, beli pulak 'desert' untuk dimakan dalam kelas. kalau lepak kat warung bakso, nasi goreng kampung mesti dua pinggang, maggi goreng mesti double. peh. tak tahu lew perut apa dia nih. sambung balik.lepas makan, kitorang akan shopping kat koperasi. belinya satu benda jew. gaya macam nak borong 1 kedai.ha3. buat bising jew kat situ. menyemak sikit kat situ. saja nak tunggu rehat punya pasal. lepas rehat. study balik. cuma kali nih, study sambil makan. salunya aku makan kerepek. sedap. aku beli kat koperasi tadi lew. tapi, salu kantoi nan cikgu ekonomi aku. hak3. dye kalau perli, pedas oi. tapi dye lew antara cikgu kesayangan aku. kalau dia tak garang, aku tak akan pandai nye. & dye menyebabkan subject ekonomi asas & mathematics menjadi subject feveret aku selain bahasa melayu.then, loceng balik berbunyi. biasa nya kitorang tak balik agy. kadang2 ade kelas tambahan. kadang2 kitorang yang buat kelas. belajar. SPM punya pasal. kadang2 g bilik guru. tanya cikgu apa yang tak paham. bergurau senda lagi.ha3.hubungan erat dengan cikgu tuh penting.bukan nak rasuah dye. kalau baik dengan cikgu, dye akan sayang kita. bila dye sayang kita, dye akan tumpukan pengajaran kepada kita. bila dye dah tumpukan pengajaran kepada kita, mesti dye doakan kita masa kita ambil periksa. doa cikgu selalu makbul selain dari doa ibu. bila kitorang dah balik, kitorang tak balik lagi. kitorang lepak kat 1 port. nama port tuh 'pokok'. pasal ape? coz kat situ, banyak pokok yang besar gajah. lepak bawah pokok uh, redup sikit. lepak2. agak2 dah bosan. balik arh.ha3. tuh lew rutin aku setiap hari. kadang2 tuh ada gak aku pergi sekolah. coz masa aku form 5, aku sangat aktif. rajin tolong cikgu. aku pengerusi kelab. aku ajk unit beruniform. ok lah tuh coz dari form 1 sampai form 4, asik ahli biasa jew. hak3.ok lah. sampai sini saja lah. penat menaip. ok. chaw! see ya next time!

No comments:

Post a Comment